DESCRIPCIÓ DE L'ESTUDI


EMOCIÓ

Estat complex de l'organisme caracteritzat per una excitació o pertorbació que predisposa a una resposta organitzada. Les emocions es generen habitualment com a resposta a un esdeveniment extern o intern.
(Bisquerra, R, 2000)

A partir de la definició establerta cal dir que les emocions són importants en l'educació dels nens/nenes, i aquestes no es mostren físicament (una persona pot veure una rialla, però per a cadascú pot tenir un significat diferent). Les emocions només sap la persona que les viu quin significat tenen per a aquesta. Per això l'estudi que hem realitzat ha estat: treballar amb un grup de 1r de Batxillerat, on realtizen diversos tipus de jocs i depenent de com els ha semblat cadascun d'aquest, també de si han guanyat o no... emplenen unes fitxes on posen quines han estat les seves emocions a l'acabar el joc.

La recollida de dades per part de l'alumne:
  • Primerament l'alumne emplena una fitxa (pàgina 3 de l'arxiu adjunt) on descriu quines són les sensacions que té abans de començar la sessió.
  • A la finalització de cada joc cada alumne emplena la fitxa de la pàgina 2 de l'arxiu adjunt, on mostra quines són les emocions viscudes durant el transcurs del joc (abans haurà emplenat la fitxa de dades de la pàgina 1).
  • Com al inici de la sessió, l'alumne torna a emplenar la fitxa (pàgina 3) per descriure quines sensacions té a l'acabar la sessió.

El tipus d'emocions recollides en l'estudi són:
  • Emocions positives: alegria, humor, amor i benestar.
  • Emocions negatives: ira, por, ansietat, tristessa, vergonya i rebuig.
  • Emocions ambigües: sorpresa, esperança i compassió.

I totes aquestes emocions es recullen en diferents tipus de jocs:
  • Psicomotrius amb victòria, de cooperació amb victòria, d'oposició amb victòria, de cooperació-oposició amb victòria, psicomotrius sense victòria, d'oposició sense victòria i per últim de cooperació-oposició sense victòria.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada