CONCLUSIONS DE L'ESTUDI


Després de portar a terme aquest anàlisi, podem arribar a la conclusió que els jocs ja siguin on apareix la victòria o la derrota, o directament no hi ha ni victòria ni derrota, les emocions que provoquen majoritàriament aquests són emocions positives (com ara la felicitat, l’humor, l’amor i l’alegria). No obstant l’emoció de l’amor tot i ser positiva ha obtingut uns valors molt baixos, superada fins i tot per una emoció negativa com és l’ansietat. Aquest creiem que és degut a què els alumnes en l’edat en què es troben els hi resulta difícil entendre el significat de l’amor en les emocions d’un joc, ja que la paraula amor l’associen amb un altre significat.

En termes generals les emocions ambigües no els han provocat cap reacció ni positiva ni negativa, i per això els seus valors estan abans que els de les emocions negatives (ira, tristesa...).

Hem pogut observar com els homes quan juguen a jocs amb victòria i derrota si sofreixen una derrota, les emocions negatives augmenten considerablement a diferència dels altres jocs (on no hi ha ni victòria ni derrota, o on hi ha victòria). Així podem observar com el sexe és un factor determinant a l’hora d’estudiar les emocions sobretot en el cas de la competició.

Per finalitzar considerem que aquest és un estudi molt gratificant tant per als alumnes com per a nosaltres mateixos per poder portar a terme. Per part dels alumnes perquè és una experiència novedosa i per part nostra perquè podem obtenir uns resultats que són impossibles de percebre amb una observació directa d’una sessió.

DEFINITIVAMENT: EL TREBALL DE LES EMOCIONS ES POT INTEGRAR DINTRE DE L'ÀREA D'EDUCACIÓ FÍSICA D'UNA FORMA LÚDICA I ENRIQUIDORA AL MATEIX TEMPS.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada